Jumbo Eatery: Restaurant for Big Eater in Bandung

by - 9:30 AM

Hello Foodies!
I want to share about Jumbo Eatery, a steak restaurant situated in the heart of Bandung city, close to Trans Studio Bandung, Asia Afrika Street, and Sudirman Street Food Alley. This restaurant is quite unique for me because it specialist in BIG PORTION FOOD.

I am not the type of person who likes to eat a lot every day, but at certain times, I want to eat a lot too. Especially when i have a great time with friends or family. That was why i ate early dinner at Jumbo Eatery with sisterhood i have.

Restaurant Ambiance
As you enter the place you are welcomed by a large parking area and an outdoor room with yellow color in the right side. Two Jumbo Eatery staffs will greet you at the main door and ask how big your group is. They will also ask your room preference: Smoking or non smoking room. 


The restaurant is spacious and can be used by more than 100 people. Sitting in any table, you will have enough space to move and have a comfortable meal and hangout time with your friends or family. We had 9 people and a baby in our group, so we chose a large table with wooden chairs in non smoking area. Our table also nears the main door and big windows that provide decent natural light and ventilation.

Menu and Pricelist
Jumbo Eatery offers a lot of meals, mostly meat based food: seafood, beef, and poultry. Although this restaurant is specialty in jumbo portion of food, it also offers normal size menu. So, do not be hesitate to come to Jumbo Eatery.


jumbo eatery pricelist menu daftar harga 2019

jumbo eatery pricelist menu daftar harga 2019


We only had 2 menu for our early dinner: Jumbo Steak and Seafood Platter.
Jumbo Steak consisted of 10 pcs Tenderloin 100 gram each, French fries, mix veggies and chosen sauce. 


Jumbo Steak Tenderloin jumbo eatery pricelist menu daftar harga 2019

Seafood Platter consisted of calamary, green mussels, fillet snapper and spagheti aglio olio.

Seafood Platter jumbo eatery pricelist menu daftar harga 2019

We also ordered blackcurrant ice and lemon tea in pitcher only for 15K each. 

Eating Experince
We waited almost 30 minutes until all food we ordered arrives in our table. But instead of complain, we had a gift exchange party while waiting :D.

Tenderloin steak we had is a little hard to chew, maybe because we order it in well done degree. I'd recommend you to order steak in medium well or medium rare to enjoy it more.

with many kind of food in Seafood platter, i love spaghetti Aglio e Olio the most. I don't want to talk bad about food, but their seafood is not my favourite. I'd recommend you to order mix platter instead :D.

Despite the seafood part, i had a pleasant dining experience with Jumbo Eatery. We spent roughly IDR 400K (less than $40) for 9 people. I think it's quite affordable for most of us.


Informations About Jumbo Eatery
Address :
Riau Outlet: LLRE Martadinata St No.22, Citarum, Bandung Wetan, Bandung City
Burangrang Outlet: Burangrang Street No. 24, Burangrang, Lengkong, Bandung City
Operational Hours: 10am to 11.30pm


Your Food Buddy,
Susie Ncuss
www.travelndate.com

You May Also Like

20 comments

  1. Wohooo porsinya mantab djiwaaa!
    Aku mauk lah maem di resto ini, rame2 ama ponakanku di BDG
    Soale ABG makannya banyaaaak :D
    --bukanbocahbiasa(dot)com--

    ReplyDelete
  2. Porsi steaknya kok luar biasa sekali mbaaaaa 😍😍😍😍 pasti seru dan mantab kalau ngajak keluarga makan di cafe iniii 😍

    ReplyDelete
  3. Uhuuuy...porsinya manteeeb banget deh! Dan tampak enaaak.. duh aku otomatis lapeeeer lihatnya. Hehe..

    ReplyDelete
  4. Makan porsi jumbo gitu asyiknya dalam suasana rame-rame bersama keluarga atau sahabat, reunian atau sekadar jumpa kangen.
    Porsi steak itu besar banget, saya gak tahu apa akan bisa menghabiskannya jika makan di sana. Tapi rasanya pasti enak jika dimakan bareng orang tersayang.

    ReplyDelete
  5. Porsi jumbo untuk 9 orang itu lumayan hemat. Jdi bisa patungan sama teman2 dan tetap makan enak. Kudu coba Jumbo Eatery nih

    ReplyDelete
  6. Aku baru tau nih ada tempat makan ini. Jadi mau cobain. Itu porsinya banyak banget. kayanya cukup pesan satu porsi aja :)

    ReplyDelete
  7. Nah kalau ke Bandung paling mau mampir ke yang di Burangrang saja deh. Lebih dekat dari tempat min hehehe...
    Iya 400k buat 9orang mah termasuk murah ya

    ReplyDelete
  8. Waaaah porsinyaaa menggiurkan sekaleee. Cocok nih buat aku. Eh buat makan rame-rame juga asyik ini yaaa..

    ReplyDelete
  9. Aku kemarin juga pesan tenderloin steak. Hard to Chew. 😂 Ah abis ini aku paham kudu pesan yang mana. Seafood aja udah favorit banget 😁

    ReplyDelete
  10. Bandung kulinernya makin bikin ngiler.
    Ini porsinya pas banget untuk kongkow bareng teman.

    ReplyDelete
  11. Recommended ini mbak....hotel dg ruangan yang penataannya nyaman dan makanannya yang bikin kenyang.... pasti mengundang banyak orang ke tempat ini ya mbak....untuk sekedar refreshing sambil menyantap hidangannya.

    ReplyDelete
  12. Wah asyik buat rame rame ya 400 rb utk 9 org mah masuknya murah ya.. cuss ah..hahaha..

    ReplyDelete
  13. Wah blognya berbahasa Inggris yah kak, suka deh sekalian belajar bahasa Inggris, 😊 btw porsi makannya bikin laper juga nih 😁

    ReplyDelete
  14. Huaaa itu porsinya banyak banget yaaa kalau aku kelebihan banyak dg porsi segitu. Kalau kesini sepertinya lebih baik bawa teman atau keluarga ya, beli satu buat rame2 hehe.

    ReplyDelete
  15. Wuih, baca artikel ini, jadi teringat ke anak lajangku, mereka pasti betah kalau diajak disini porsinya jumbo

    ReplyDelete
  16. Jadi pengen makan steak mbak, apalagi lihat jumbo steak ini benar-benar jadi lapar. Apalagi makan di restoran ini nyaman ya mbak.

    ReplyDelete
  17. Porsinya memuaskan banget yaa hahaah, anak-anakku pasti seneng diajak ke sini. Kalau nanti kami ke Bandung bakal mampir ke sini ah :)

    ReplyDelete
  18. Sajian menunya dan tempat makanannya asik banget ini Mba
    Aku belum pernah kemari, pengen juga dih makan di sini ngerasain nyamannya
    Kapan2 semoga bisa main kemari kalo ada rejeki

    ReplyDelete
  19. Wuihhh porsinyaaa. Puas banget ini mah kalau bawa anak anakku yang lagi lahap lahapnya makan. Semoga ada rezeki bs main ke sini ya aamiin

    ReplyDelete
  20. Wuihhh porsinyaaaa 😍

    Anak anak aku demen deh nih klo diajak ke sini. Smoga ada rezeki mampir ya, aamiin

    ReplyDelete

InsyaAllah saya selalu berkunjung ke blog para pengunjung yang sudah meninggalkan komentar di blog saya. Tapi tolong jangan sebar link hidup di komentar ya karena auto click spam ^^

Follow me on Instagram: @susiencuss_